17 mai





Här kommer äntligen en liten bråkdel av alla bilder jag tog under 17 mai, då min kära mamma var på besök. Dagen bjöd på många fina upplevelser och varma människor. Nog för att jag har hört att 17 mai ska vara riktigt speciellt men jag kunde inte föreställa mig den totala feststämningen som rådde hela dagen. Vart man än såg så var där glada människor, sjungandes, dansandes och kramandes. Mamma har så klart redan bokat in att spendera nästa 17 mai i Stavanger igen. Underbar högtid! :)



En tur till domkyrkan blev det, så vacker!



Massor av folk...



En glad mamma.



Ljuvliga tulpaner.






Vackra bunader/folkdräkter!



Sköna detaljer.



Till och med djuren pyntar sig inför denna högtid. :)



Mina två guldkorn! <3



Även poliserna hade finkostymenrna på.



Stora som små var uppklädda till fest.



Jag och Julia utanför domkyrkan.



Avslutningsvis ett fint par som myste på torgtrappan i solskenet. Så fina!

Jag gleder mig redan till nästa 17 maifirande, då ska jag vara redo för alla härliga festligheter byn har att erbjuda.
Vem vet, kanske någon annan än mamma kommer på besök tills dess? ;)


// Josefin Piggelin Barfotabarn







Kommentarer
Postat av: julia

måste boka en resa åt mig med juu!

2011-05-30 @ 19:25:31
URL: http://juliaanordman.blogg.se/
Postat av: karrobarro

kanske jag? eller kanske i höst? jag hoppas, tror och vill! kramar!

2011-06-02 @ 22:42:21
URL: http://kringkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0