9 November

.
.
.
Onsdagskväll den 9 november.
Status ute: mörkt, förmultnande höstlöv, halvgrått, ruggigt och kallt.
Status inne: varmt, mysigt, blommande och välsmakande.
.
Trine har gått hem för någon timme sedan efter en mysig kväll hos mig på Kirkegaten. Jag bjöd på pasta med pesto, rykande hett the och massa tända ljus. Gud vad jag älskar att sitta hemma i lägenheten och bara småsurra med en god vän. Särskilt mycket gillar jag det nu när jag, på Julias inrådan och godkännande unnat mig lite nya blommor, orkidéer dessutom.
.
.
Denna skönhet står på köksbordet planterad i en grön glasskål. Jag blir så glad vid synen av den, direkt då jag kommit innanför dörren bara ler den mot mig och välkomnar mig hem. Den hjälper mig att släppa ner axlarna någon välbehövd centimeter och får mitt <3 att fladdra lite.
.
.
.
På nattduksbordet står denna fagra blomma och iaktar...
.
.
.
.
.
Nu vidare mot sängen och Hjärtdjur, i brist på ett annat hjärtdjur...
.
Ha det fint alla sötnötar och sussa gott!//
.
Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0