Med hjärtat i handen...

.
.
.
Just precis så här gemytligt och hjärtemysigt kan det se ut en helt vanlig onsdagskväll, tagen direkt ur en piggelins liv. Varm kakao-kos med Trine på Böker og Börst, aka "mitt andra hem". ;) Jag har redan hunnit med två myskvällar här denna vecka och imorgon är det dags för en tredje drabbning. Då blir det te-smuttandes med Bettan och Mathilda vad jag vet så här långt. Kan hända Björn (min klättrarglade kompis), Joel och Oskar hakar på. Det visar sig med tiden. Oavsett så kommer det bli en helmysig kväll i vanlig ordning på mitt älskade fikahak belägen på Stavangers färggladaste gata bara ett stenkast från mitt hem. Böker og Börst, stället där hjärtat skuttar glatt av hemtrevnad och själen njuter av skönt blandade bitar, allt ifrån blues, jazz, allehanda livemusikspelningar och dramatiska operaröster...
.
.
.
Trine koser sig och njuter av sin allra första Böker og Börst kakao (varm choklad).
.
.
.
Glasglitter...
.
.
.
Kaffekos <3
.
.
.
Putar från Indiska, som så mycket annat på Böker og Börst...
.
.
.
Det charmiga välnötta och skönt slitna golvet vid ingången...
.
.
.
Ett stycke tapet. Den extremt kosliga stämningen de lyckast få till här beror bland annat på att de använder ett flertal olika äldre tapettyper som skapar den där bohemiska mormorstilen som utstrålar just hemtrevnad och mys.
.
.
.
En hel hög med bokhyllor, proppade till bredden med både norska, svenska och engelska böcker gör också sitt för ställets charm. Sätter man sedan till en härligt åldrad radio, ja då är man så gott som hemma. ;) Det är livet att krypa upp i ett bås med myskoftan på, varm i hjärat av vänskap och kärlek och kropp av jordgubbs- och kiwi-te, med en bok som luktar så där härligt gammal och mystisk...
.
.
.
Nu vankas egentid på Kirkegaten 34, det ska läsas ikapp bloggar och sista snutten av boken Hjärtdjur ska avverkas sippandes på en rykande kopp hett te med barfotafötterna nerkosta i de nya fårullstofflorna jag fått av ett varmhjärta. I bakgrunden jazzar Lisa Ekdahl loss och mitt hjärtdjur spinner av välbehag i den nystädade lägenheten. Men först ska jag chatta klart med finingen Sarah Åkesson, Sätilas egen skönhet och varmhjärta.
.
.
.
Kos er i höstmörkret alla söthjärtan och pysmysare!
.
//
.
Josefin Piggelin, mysflicka med spinnande hjärtdjur
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0