Den 25 timmen...

.
.
.
Som så många gånger förr finner jag mig nu igen letandes efter den 25 timmen. Allt vore så mycket lättare med lite mera tid. När man får 118 gratulationer på facebook och alla veckodagens kvällar förtidsbokas av söttjejor, vänner, middagar, mörkermys, promenader och annat skojsigt så är det inte lätt att hinna med sig själv. Allt oftare tycks jag prioritera bort den där viktiga egentiden till förmån för alla sköna Stavangermänniskor och trotts detta tycks tiden inte ens räcka till. Jag är så tacksam och glad för alla fina vänner jag kommit så nära och det känns som ett otroligt lyxproblem att jag inte hinner umgås så tätt mellan varven med alla. Både en och två gånger denna vecka har meningar som "Det var alldeles för länge sedan vi sågs nu snuttan" utbytits och jag ställer mig en funderare över hur jag egentligen bör prioritera med alla storhjärtade hjärtdjur omkring mig, jag vill ju hinna med alla men jag är inte mer än mänsklig. Än så länge det vill säga. ;) Jakten på den 25 timmen fortgår...
.
Igår gjorde jag en luring dock, jag kombinerade fyra olika fikasällskap under en och samma fika. Jag började först med Marja och Irma med en hel massa tjejsnack. Efter en stund joinade Oskar och Kim. Ca 1 timme senare kom tyska Josch (ses på biden ovan till vänster, sittandes mitt emot Oskar) och ytterligare lite senare kom Madde. Sjukt nöjd, fatta så mycket tid jag sparade bara där! Dessutom blir det ju riktigt trevligt när man fikar ett rejält gäng. Det blev en långfikasittning så det hette duga på Böker och Börst (så klart!), från kl 19.00 till närmare 23.00. Det hela var en riktigt skön och lyckad måndagskväll.
.
.
Jag myser med storkoftan på och en chaite medan Oskar klunkar djupt ur koppen i bakgrunden.
.
.
Nu är det tisdag och på agendan ikväll står promenad med Joel. Vi ska knata runt på nya vägar och njuta av den friska höstluften. Mysigt värre!
.
.
Snakkes!//
.
.
Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0