ReLax!

.
.
.
Igår (tisdag) efter jobbet var planen att städa och förbereda inför en kär systers besök nu på torsdag. Så blev det (så klart, en plan ska man hålla sig till ;P), dock inte lika effektivt som hoppats. Att städa/fixa, trött och sliten efter två hårda dager på jobb med en envis förkylning i kroppen ger inte samma resultat som PiggelinJosefin är van vid. Men vet ni vad, jag överlevde gårdagen tämligen avslappnat ändå. Det kom finbesök i form av ett varmhjärta till Kirkegaten. Samma varmhjärta hade med sig en kasse med mat. Det lagades lax (jag tittade mest på. Gud så skönt för omväxlings skull att bara få vara, känner mig ovanligt bortskämd!) och tändes ljus och efter matmummsandet blev det filmkikning och tedrickning. Vi kikade på filmen "The change-up" och knaprade på Bettans kvarlämnade pepparkakor. Mumma! Tänk att det finns människor som är så bra på att ta hand om ett trött och slitet litet barfotabarn, och tänk att jag haft turen att träffa en av dem. :)
.
.
En härlig kvällsbonus var att brudarna bruds, Irma och Marja kikade förbi. Även de hade finbesök kvällen till ära, från hemtrakten Ume. Det var riktigt trevligt att sitta där på fönsterkarmen och snicksnacka med dem på gatan nedanför.
.
.
Nu är det onsdag och kväll. Jag ska strax skutta ut i höstmurret och blåsten, susa iväg med buss nr 4 mot Tjensvoll. Väl där ska Jan Kenneth och gänget mötas upp för kvalitetstid och filmmys. Härliga höstkvällar, härliga liv! <3
.
.
.
.
Men det absolut bästa är att min käraste syster befinner sig här hos mig i Stavanger om bara några ynka timmar. Imorgon klockan 10.20 håller jag armarna kring Julialus. Som jag längtar! <3
.
.
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0