Sussande sessa <3

Det är lördagsmorgon, bredvid mig i sängen ligger Julia och sussar sött efter en lång och händelserik gårdag.

Vi hann med en härlig promenad runt Mosvannet varpå vi skrotade tillbaka hem och lagade till lite pasta med pestoröra, gud så gott det blev! När vi väl fyllt på våra energiförråd promenerade vi till Deli Deluca där rykande hett kaffemocca med hasselnltsmak inhandlades. Vi sippade kaffe och traskade vidare mot Breiavannet där vi hoppade på buss nr 2 som tog oss ut till köpcentret Kvadrat. Spenderarbyxorna var på och resultatet blev för min del två par nya skor, ett par härliga tights och lite annat småplock. Julia inhandlade en riktig kosmössa på Indiska och fann en hel del kläder. Med fnitterhumör, väluppfyllda och vilt dinglande shoppingpåsar bussade vi så mot kvällningen hem igen med hjärtan fulla av fnitter, delad syskonkärlek och hemligheter.
.
Väl hemma blev det en snabbfix av frisyrer och klädval innan vi rusade vidare till mitt älskade Böker og Börst där vi slog oss ner på den skönt rödbelysta framsidan under värmande infralampor. Bara minuter senare landade Oskar vid vårt bord. Med sig hade han sina blivande sambos, Niklas och Alfred. Jullan och jag beställde varm kakao med krem (varm choklad med grädde) och grabbarna beställde öl. Vårt lilla gäng blev sittandes en god stund småsurrandes och mysandes under varma filtar innan vi drog vidare till choco boco där vi mötte upp Fredrik och ett gäng med härliga.
.
Då ljudnivån var väl hög och sittplatserna allt för få så drog vårt lilla sällskap vidare hem till mig. Snart anslöt sig även Marja och Irma till vår skara, det diskuterades, skrattades, sjöngs och spelades gitarr, allt kompanerat med någon kasse lättöl.
.
När så killar och brudar fått sitt och dragit vidare ut tog det inte många minuter innan sötsessan sussade på kudden igen, ett helt utmattat söthjärta efter en lång och händelserik dag i Stavanger. Ännu en underbar dag att minnas när ryggen krokar sig och håret är sådär silvergrått...
.
Det var ett tag sedan denna lördag inträffade nu men jag har inte haft möjlighet och tid att få ut den på bloggen tidigare. Idag är det fredag den 18 november och jag skumpar fram på bussen till Kvadrat. En sista kraftansträngning på Indiska innan jag tar helg. Till kvällen är jag hembjuden till Marja och Irma på middag, en födelsedagspresent som nu ska bli av. Mysigt ska det bli och förmodligen gott lika så, de där brudarna kan sin matlagning. :D
.
Med det stämplar jag ut och tar helg, som det ser ut nu så finns i alla fall inga planer på att blogga de närmaste dagarna. Nu ska jag bara koncentrera mig på att njuta HELA helgen.
.
God helg folkens! <3
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0