"Pölsemesteren"

.
.
.
.
Ja mina vänner, så är det. Ovan ser ni kvällens "Pölsemestere". När bara tre tappra återstod av vår kära filmskara slog hungern till, vi beslutade oss för att snabbt åtgärda detta. Det blev att koka pölser och laga potatismos. Jag tror det är närare två år sedan jag åt just potatismos så det var en välkommen omväxling. Jan Kenneth, Siri och jag kockade runt och koste oss sedan framför lite hederlig norsk komedishow. Nu är magen glad och filmfantasten likaså. Tidigare under kvällen såg vi filmen "Trainspotting", sjukt skabbig, helhemsk och vidrig men även riktigt, riktigt bra. Rekomenderas!! Tänk hur olika livet kan te sig, öden och val...
.
.
Om 11 timmar är Julia här, jag har inte kunnat varken tänka på eller prata om annat. Hela dagen har jag fnattat runt, skuttat en hel massa glädjeskutt, fnittrat och längtat. Åååå, hur ska jag nu kunna sova? Som jag sprallar runt och som det pirrar i hela kroppen är chansen till sömn minimal men jag lovar att göra mitt bästa för att vara pigg, pigg, piggelin imorgon.
.
.
För övrigt, kommer ni ihåg den där helsköna tiden då man drack sig fnittrig och yr på allt för söt cider i baksätet av någon sunkig "förstaköpsbil" och fick hjärtat att hoppa i otakt i bröstet till allt för högt poppad basgång? Ikväll fick jag mig en tripp tillbaka i minneslunden då Jan Kenneth skruvade upp volymen på sina nyinköpta högtalare. Här snackar vi ljud!!! Denna gång var det inte bara mitt hjärta som hoppade utan även soffgruppen och dvd:erna i hyllan. Hi hi, sjukt härligt!
.
.
Nu väntar lite sista styr och pyssel innan det blir sängen. Kom imorgon, kom...
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0