4 oktober och svunna tider...




Tisdagskväll den 4 oktober. Ja det ni, OKTOBER! Vad hände och vart tog egentligen sommaren och all den där lediga tiden vägen?

Många sommardrömmar har infriats och levts ut i full glädje med sprudlande entusiasm och energi men de finns även de som inte blivit mer än just drömmar. De där numer lite frostnaggade sommardrömmarna som inte ens hunnit få luft under vingarana. De som numer ligger och slumrar, ja lurar som små viskningar någonstans i dvala innom mig i väntan på nästa sommar. Kan hända detta låter lite vemodigt men för mig är det snarare tvärt om. Att drömma kan ibland vara så pass fint att det utan några som helst problem kan väntas en sommar till innan de infrias, för infrias de ska de alla en dag. Så är det bara! När väl dessa drömmar får sprida sina vingar kommer det vara väl värt väntan och det kommer bli en ännu större kick och ett ännu mer påtagligt lyckorus. Den som väntar på något gott...  

Nu tänkte jag bjuda på lite sköna bilder från i våras och även lite från en ljummen försommarkväll. Fotona är alla tagna på eller i närheten av Böker & Börst tillsammans med skönheten Julia från Tyskland. För övrigt samma skönhet som jag ska jag skypa med om en liten stund. Så vad kunde då passa bättre än just dessa bilder för detta blogginlägg!?

Titta, njut och låt sommardrömmarna slummra tryggt, vila sina ospridda vingar en liten stund till i väntan på nästa varma smekande sommarbris...


Christina og Julia, mina dåtida sambos en försommarafton i Stavanger. <3


Lattelove <3


Mysfika med Julia en regnig dag i Stavanger.


En av alla färgglada lyktor på böker & Börst, denna från den lilla muromhängnade bakgården.


Chailatte-smile! ;)


Bakgårdens skönhet på Böker & Börst.
 

Nattvimmel, varma kramar, kaffekickar, fnitterstunder, pysmysighet, vänskap, tokerier och spring i benen. Vilken vår och sommar det varit! Så många härliga stunder att minnas och se tillbaka på.

Kärlek till er alla där ute i höstmurret, vi ses i sommar då fler drömmar ska få prova sina vingar. <3 /

Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0