Halllloooooooweeeeeeen

Ja visst var jag sjuk i helgen men jag kunde bara inte missa festernas fest, "HALLOWEENFEST" på St Hans gata nr. 5 i Stavanger. Utklädd till emo/goth-brud kvällen till ära och med ett stadigt grepp om en flaska med fanta begav sig Bettan och jag iväg mot kvällen äventyr. Så gott som "alla" var där...
Mimaren Bettan <3
Massa skumma typer minglade runt på festen. Här ser ni Linda och Wille, aningen blekare än vanligt...
Karin, Karro och Stina, laddade för kvällen! ;)
Utöver de jag valt att visa här så var där 6 st smurfar (alla från Gävle, det gillas), en hög med sopor, några tiggare, några blodiga, en del läskiga, en skabbig sak, en glad banan, en rödluva, en candyskull, en pedofil, en häxa, två trollkarlar, en skäggig, en avatar, en "Tove", en sotare, en färgglad, ett spöke, en kille med peruk, en clown, en stavangerstaty, en påskkärring, en grottkvinna, någon djurig, en ölflaska m.m..... Listan var lång precis som antalet "gäster". Jag har sagt det förr men säger det igen, herregud så många svenskar det är i lilla Stavanger!!! Att sedan en hel hög av alla dessa svenskar valde att trycka ihop sig till Halloween, dansa loss som bara partysvenskar kan, samtliga utklädda till olika konstigheter värmde mitt svenska emohjärta. <3 Det förekom så klart även en och annan norsk på festen, även om de var få till antalet så representerade de det norska folket väl med bästa partyandan.
Emojossan...
Det blev en sjukt lyckad kväll med massor av härligt folk. Fart och fläkt på ett lagomt galet svenskt vis. Denna kväll hamnar i den stora härliga högen av sköna minnen från Norgetiden, en kväll att tänka tillbaka på och minnas när håret är grått och mina år betydligt fler än mina nu 24 (snart 25).
Nu vankas lite kvalitetstid med "Hästi", en kopp te, några krispiga knäckemackor och boken "Hjärtdjur".
Ha deee!//
Josefin Barfotabarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0