Lördag eller?

Det är lördag, jag vet det. Men på något konstigt vis så känns det inte riktigt så. Denna lördag har spenderats en liten stund på jobbet, lunch med Trine och så en liten kort kaffe på byn med Fredrik, Elisabeth, Stefan och Linn. Utöver det har någon timma trollats bort på Stavangers legevakt. Jag var inte där för min egen räkning, även om febern fortfarande naggar mig i hasorna, utan jag slog Bettan följe. Jag ansåg att hon inte skulle behöva sitta där ensam i väntrummet och vänta, man är nog utsatt som sjuk svensk utan att för den saken skull behöva vara ensam. Det var rätt så trist och långtråkigt att vänta men också lite mysigt. Jag klappade på Bettans hår och log åt alla främlingar och deras söta små sjuklingar till barn. Nu är vi i alla fall hemkomna från legevakten med rellativt goda besked. Allergi var läkarens utlåtande så nu är det bara till att knapra tabletter för min lilla Bettiletta och att hålla sig borta från jordnötter.
Ikkje klööööö Bettan!! Det är ikkje lov!!!
För stunden myser jag uppkrupen i Bettans soffa med datorn i knät medan Bettan själv klär om till kvällens maskerad. Hon ska vara mimare. Själv har jag hela dagen sagt att jag inte ska gå men eftersom jag känner mig piggare så har jag beslutat mig för att göra ett litet besök på festen. Det blir inget drickande för min del dock, ta det med ro Josefin! Timmen ska heller inte få bli allt för sen för detta barfotabarn utan det blir en kortare vistelse bland alla spöken och gastar. Som sagt, Bettan ska vara mimare, själv ska jag bejaka min lite mörkare sida och hitta "Emot" innom mig. Ha ha ha! Det ska bli kul att sota ögonen och hänga fast en peircing i läppen.
Later dudes! ;) //
Josefin Barfotabarn Emo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0