Oh, skøna helg!





Oh du skøna helg, du har varit fantastisk i vanlig ordning!

Massor har hunnits med æven denna helg, detta till trots arbetspass på lørdagen. I fredags firades Irmas fødelsedag. Jag och Linda var hembjudna på middagsmys och fnitterstund. Det lagades mustig linssoppa med hærligt frisk ingefæra och ett egensnickrat tillhøftat recept på kladdkaka slængdes ihop. Kul var det att turas om att vispa grædde och røra smet och gott blev det! ;) 


Sa du sten??? ;P


Nær magen fått sitt sprættade jag och Marja varsin øl innan vi traskade ner till byn før att ta bussen ut till Karistø och Oskars hemtrakter. Eftersom vi var tidiga till bussen och vædret piskade med hårda vindar och regnrusk som aldrig førr tog vi skydd inne i Domkyrkan. Vi njøt av alla vackra brinnande ljus och øvervældigades av kyrkans hærlighet. En hærlig kvæll i goda vænners lag blev det till slut. Det enda lilla minuset med kvællen var att Oskars bil blivit inparkerad av en tung slummrande hyresværd så vi førlorade møjligheten till hemtransport. Istællet blev det taxi i øsregnet hela vægen till Stavanger centrum. Men allt som allt en genømskøn kvæll fylld av skratt, vænskap och værme.



Jag och Marja, pysmys i Domkyrkan.

Till lørdagen blev det som sagt jobb i byn. Dagen gick fort och kunderna var massor. Æven en hel del vænner kom in och sa hej, något som alltid lyfter en dag på jobbet. :D Efter avslutat pass trillade så småningom Irma, Marja, Malin och Oskar in hemma hos mig. Vi pysmyste och hængde i mitt vardagsrum innan vi mosade in oss i Oskars bil och styrde vidare till Fredrik och hans inflyttningsfest i det nya huset. Væl dær dansades det glatt, minglades med nya bekanta och snicksnackades det in på småtimmarna. Oskar kørde oss sedan in till byn dær vissa drog hem andra (inkluderat mig sjælv) strosade runt på byn, drack kaffe, åkte lite mera bil och kollade på folk.



Malin, Oskar och Irma koser sig i min stua.


Gåvan till Fredrik och hans svenskfamilj.


Nu såhær på søndag, trotts læggdags vid 04.15 ær piggelinen i høgform. Snart vankas promenad med Oskar i høstvædret med paraply och myskofta. Fram emot eftermiddagen ska jag sedan på hockey med Nina, en kollega och væn från Indiska Kvadrat. Vi ska se Oilers spela, sittplatser och allt! (det du pappa!) Som jag gleder mig till denna regnruskiga høstdag i mitt ælskade Stavanger!

Till kvællen ska middag styras upp med ett hærligt gæng. Sen gæller matkoma framfør filmen "Dude, where's my car?". Hærlig film som det var allt før længe sedan jag såg. Men nu har det blivit dags att fælla upp paraplyet, dra koftan tætare kring kroppen och knata vidare ut i regnet før att møta upp Oskar.

Vet ni vad?! Ibland ær livet bra fint ændå!

Avslutningsvid skickar jag en stor bamsig kram till Bettan som ær i Stockholm på "Red Hot Chillipeppers- konsert". Du ær saknad! Potatishjærtat ær tillængnat till dig. :)

Kramelikram och høstkyssar till er alla!


// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk 




Kommentarer
Postat av: marja

Åh vad fin du är braiga vän! Kram

2011-10-15 @ 02:36:02
URL: http://marjalindstrom@blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0