Pernillalängtan <3

Idag saknar jag min storasyster Pernilla så att det gör lite ont. Det är konstigt det där, vissa morgnar när man vaknar så känns det i hel kroppen: Idag är det egentligen en "Pernilla-och-Josefin-pysselochmysdag". Jag försöker dämpa saknaden genom att lyssna på Katie Meluas sköna stämma och låten "If you were a sailboat". Denna sång brukar Pillerill sjunga och jag har många fina minnen som jag förknippar till just den. Hoppas låten faller i smak, själv älskar jag den av hela mitt stolta systerhjärta...
Jag kan inte riktigt förstå och greppa att det är drygt 1,5 år sedan vi sista sågs i verkligheten. Tur att skype och telefoner finns,vad gjorde man annars!?
Titta vad hon kan min syster. Här visas hennes egenhändigt gjorda tekannor...
Resa till Indien vågar hon göra själv min tuffa syster...
Glad är hon den där Pillerill...
...och busig och finurlig så klart.
Precis som jag så kan hon även vara lugn och stilla ibland bara hon vill. Denna bild jag tog på henne en frost- och is-fylld dag i lilla Hedemora för två vintrar sedan.
Konstnärlig med en känsla för detaljer...
Ja då har ni åter igen fått tagit del av en bit ur mitt hjärta. Nu hoppas jag bara att min älskade syster ser detta och bokar första bästa flyg hit för jag saknar henne! <3
<3 Kärlek <3 //
Josefin Tröttelin Barfotabarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0