Sött som smultron, luftigt lätt och varmt som ett sommarregn...




... Det är känslan jag vill förmedla med alla kommande bilder i detta inlägg. För vet ni vad, precis så var det, mitt lilla sommaräventyr med världens underbaraste dekobrudar nu i sommras.

Förra veckan så hände det, jag fick ett sånt där "klippochklistra-pysselochtrix-anfall" och jag beslöt mig för att photoshoppa lite bilder för framkallning och för att så småningom skapa ett egenhändigt ihopsnickrat fotoalbum. Det är allt för sällan fotoalbum skapas irf och just dessa foton, dessa minnen är allt för guldglittrande och glädjefyllda för att bli lämnade i en datafil på min trötta och slitna (men ack så älskade) dators hårddisk. 

Idag är det onsdag, tiden rusar. Enbart några ynka timmar återstår av denna dag. Det står inte på förren torsdagen är här och snabbt därefter följer fredagen och helgen. Det känns på ett vis som om det alltid är helg eller nästan helg åtminstonde. Förmodligen kan jag tacka mitt fullspäckade schema för att dagarna susar förbi som suddiga landskap utanför ett tågfönster. Swisch, swosch!!! Destination helg, pling, framme! Kanske inte så konstigt att alla dagar flyger förbi med så många nya vänner omkring mig. Min vänsida på den svenska fronten fortsätter att breda ut sig, mysigt är det och underbart kul har vi ihop. Jag kan knappt minnas hur Stavanger var innan alla dessa knashärliga svenskar kom in i mitt liv. Tack för det! <3

Men nog om det nu, här kommer bilderna. Tänk sommar, varma vindar, myggbett, skrubbsår, gräsgröna barfotafötter, sena fnitternätter, dansfrossa, fräknar, Siljan, sandstrand, svajande gräs, midsommarblomster, bubbelvin, kärlek och vänskap... Hittat till den känslan nu? Då kör vi, njut!  
 


Frukost med min härliga Leksandsfamilj, bara massa morgontrötta, nyvakna sötnötar till dekobrudar.



Jag och sötsambon Lina dukar bordet för kvällens midsommarfirande.






Kranstillverkning...



Vacker midsommarSara <3



Pyssel och trix, det sjöd av liv lite här och var runt om på Leksands kamping.



Kransklar och nöjd! :)



Man tager vad man haver, midsommarens vilda blomster i ölbutelj funkar fint det. ;)






Självfallet hade vi sånghäften kvällen till ära. :)



Sarah styrde upp köksbestyren. Hon kan hon den där Sarahn. Marika och Erica med för den delen. :D



Ärtan pärtan pinglan, Erica. <3



Där fanns sill så klart...



Världens godaste Marikahjärta <3



Sötsambo! <3



Fix och trix...



Busfröet och fnitterfian Elin <3



Kransprovning och gapskratt.:D


 
Hanna, fager som få i sin ormbunkskrans. <3



Kransknas. :D



Elin, Hanna, Line och jag. Härliga brudar hela högen, härliga minnen!



Lite av den mummsiga maten, det blev mycket av den varan under midsommarhelgen. Hur mycket knäckebröd och dryckesyoghurt vi la vantarna på sen, det är en helt annan historia. Hi hi hi. :)



Marika, med glimten i ögat...



Skål brudar! ;)



Så äntligen hände det, vi satt alla runt samma bord, skålade, sjöng och lekte in midsommaren. Hanna, Erica, Elin, Marika, Sarah och Sara....



...andra sidan bordet. Lina, Hanna och Line. 





Vackra är de, de där dekobrudarna. Jag saknar er av hela mitt hjärta!

Ta mig tillbaka, ta mig till kärlek...

Kanske jag får se delar av denna underbara skara redan den 27 oktober, jag väntar bara på att få ett sista klartecken från chefen sen skuttar, nej fullkomligt springer jag in i Oskars bil och puttrar iväg mot nya äventyr med de bästa brudarna i mitt älskade Göteborg. <3 

Kärlek/

Josefin Piggelin Barfotabarn



Kommentarer
Postat av: Lina

Vackert! Sakna!

2011-10-09 @ 09:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0