Tidsførdriv...





Høsten ær hær på riktigt. Jag fortsætter att mysa Stavangers gator och grænder fram. Favoritsællskapet just nu ær mina nya mysleggings från Indiska (visas på bilden ovan). Jag har aldrig førr haft så mjuka, goa och varma leggings och jag storkoser mig (Æven Bettan har inførskaffat sig ett par likadana så nu kan vi pysmysa ikapp i høstmurret). Annars vad som gæller just nu ær dubbla strikkskjerfs runt min høsthostiga hals.  

Denna vecka har gått fortare æn fortast, jag vet att jag ofta återkommer till detta med skenande tid men det ær så det ær. Dagarna rusar och jag har fullt upp att sicksacka mellan jobb, fikor, konserter, utstællningar, dansanta kvællar och mysaftner. Mycket av min lediga tid spenderas fortfarande på Bøker & Børst, mestadels med svenskarna Irma, Marja, Oskar och Linda. Dær spelas spel, dricks latte och hær finner man æven Stavangers godaste varma choklad. Løven fortsætter att spraka och livet ær fint, lætt och luftigt som sig bør på høstkanten.


Røda myslyktor (från Indiska før ca 4 år sedan) sprakar ikapp med træden som klætt sig i sin finaste høstskrud utanfør B & B.



Alfapet på B & B med Caroline och Julia, de senast værvade svenskvænnerna. :)


Igår fredag jobbade jag nærmare 13 timmar, først mitt vanliga pass, direkt uppføljt med nattøppet i byn. Tjejorna klæddes i senaste modet från butiken, sminkades och førsågs med varsin kaffebricka med rykande hett hasselnøtskaffe från Indiska. Kvællen fylles av mingel, vænbesøk och lagom mængd tokerier. Allt som allt en lyckad kvæll på Indiska. :)



Nattøppet på Indiska vid nyøppning av Galleri 4. Inga sura miner hær inte! :D


Idag lørdag ær det fikadag och till kvællen vankas barnvaktning åt Natasas søta små troll, Tea och Daniel. Kan hænda det blir en tur ut på byn efter vaktningen. Den som lever får se. ;)

//

Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0