Lite blandat, lite lånat och lite eget...

Här kommer lite blandade bilder som jag gjort om, lite lånat och lite eget från en helg i Stavanger.
I lördags hade jag förmånen att hänga med en hel drös svenskbrudar. Det blev en tur till Prix där diverse salladsplock inhandlades och sedan knatades det hem till kollektivet efter Pedersgatan. Det hackades grönsaker, skrattades, fotades, busades och skojades. Vi var 6 brudar som satt ner till middag och snart därefter kom förstärkningen i form av ännu flera svenska tjejor. Jag tror jag räknade till hela 14 svenskor som samlats under ett och samma tak. Mysigt värre! Tänk, för bara någon månad sedan hade jag ingen aning om att det fanns så många svenskar här i lilla Stavanger, världen är nog bra liten ändå. Då Linda så slutligen var tvungen att dra vidare mot kvällens pass på Shell så passade även jag på att knata vidare ut i mörkret.
Marja och jag stod för hackandet. Vi var dessutom ypperligt väl matchade denna kväll (elegant svart avvägt med en stor röd skjerf), helt oplanerat så klart men rätt så kul. Marja kallade oss svärmorsdröm och kanske var hon inne på något... ;)
Middagsgänget. Elin, Marja, Karro, Linda och Karin.
Stek!
Plockmats smarrigheter!
Äntligen middag! :)
Seriösa och jäkligt hårda brudar, kvällens första lagbild...
Helluuuuuu! ;D
Fjortisface...
Jag och Linda tokar oss...
Sista bilden jag tog innan min avfärd från kollektivet i lördags. Detta är bara några få av alla fina svenskor.
Jag slöt upp med ett annat svenskgäng hemma hos Madde på Verven-området. Även här rådde god stämning och alla var på topp. Det dansades, lagposades och tokades runt i största allmänhet. Kvällens andra lagbild...
Wille, Anna och Madde. Härliga myssvenskar! <3
Och Fredrik har det bra, eller!? ;)
Jag, Anna, Malin, Wille, Fredrik, Daniel och Madde. Alla var verkligen heltaggade denna lördag, inte ofta som alla är så peppade vid ett och samma tillfälle. Kvällen till ära blev det en och annan offergåva till partygudarna, ett hål på knäet på ett par jeans och så lite rödvinsfläckar på en vit tröja. Kan hända där var fler offergåvor denna kväll men dessa är iaf de jag känner till. ;)
Daniel, Sandra, Elisabeth, Joel och Malin hängde i soffan...
Grabbarna...
Brudarna bruds. Jag, Anna, Mailn och Madde.
Dans, dans, dansa!!! :D
Efter någon timma var det dags att dra vidare igen. Nästa stopp, svartklubb. Men först plockade vi upp Linn på vägen och skrämde bort alla norskar från hennes fest. Inte lätt för alla norskar då man attackeras av en hel drös med spralliga och glada partysvenskar. Det blev en kort vistelse på svartklubben och till Joel (Joel nr. 2), Bettan, Malin och min lättnad så fick vi vårt inträde tillaka. Jag slog sedan följe hem med Bettan till mig. Sängen bäddades och innna jag visste ordet av slummrades det tungt.
Det var det, ännu en härlig lördag i Stavanger hade nått sitt slut. Livet alltså, fort går det och massor av skoj hinner man med att göra med så många goda och glada svenskar i sin omgivning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0