Trädkapning och feberpannor

Idag är det måndag och jag ligger efter ca 2 timmars jobb hemma i soffan med dubbla täcken och "Hästi" på magen. Feberpannan har slagit till igen, i vanlig ordning vid mest olämpliga tillfälle. På onsdag är det nämligen dags att ta turen till Haugesund för en heldag med alla norska Indiska-dekoratörer. Vi ska bygga om i butiken, få en liten uppdatering och planera julen som redan är i full färd med att hitta ut i butikerna.
På tal om det så var jag häromdagen ute och kapade träd till butikerna. Dessa knotiga småträd hänger nu på plats både i Sandnes/Kvadrat och i Stavanger på temat "Artic Winter" på interiörsfronterna. Allt slit och släp i blåsten var väl värt mödan, resultatet blev toppenbra och jag är sjukt nöjd. Trivsamheten och kosligheten/mysfaktorn höjdes rejält av det lilla stycke natur som fick komma in. Jag var riktigt glad över att ha sällskap i kvällsmörkret där jag knatade Stavangers höstkantade gator och gränder fram med ett träd över axeln. Tack denna gång till Joel som ställde upp som äventyrskompis, bärhjälp och skrattifnatt! :)
Sågredo...
Norskarna stirrade sådär lagom mycket när jag skumpade fram på bussen med mitt träd. Gissar att det är sånt man får bjuda på ibland, konstigheter av ett svenskt barfotabarn i Norgeland...
Sjukt skönt var det att hoppa av bussen med trädet, rätt så nöjd piggelin. :)
Artic Winter
Överkastkampanj...
Nu ska jag gå och värma på min älskade "Hästi" en vända till, tur att han finns troget vid min sida i detta kalla ruggvädret i Norgeland.
Natta alla fina!
// Josefin Barfotabarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0