Ta det med ro!




Før att lugna vissa oroliga blogglæsare kan jag glatt meddela att vissa inslag av mina dagar æven kan se ut som føljande:



Næstan varje dag tar jag mig en liten sittpaus i vardagsrumsfønstret. Jag fullkomligt ælskar att sitta uppkrupen hær, dricka te, læsa en bok, mysa in høsten och dess hærliga regndroppar eller bara spana på folk. Trædet utanfør fønstret, på andra sidan av kullerstensgatan børjar nu skifta ut sin skrud till mer gulrøda toner. Jag myser och njuter! Solens strålar kommer gott och væl åt mig dær jag sitter i fønstret och bara finns till. Som det sanna barfotabarn jag ær så hænder det ofta att sockorna åker av och føtter och ben dinglar fritt ut genom fønstret. Gud så hærligt det kan vara att kænna vinden virvla fram mellan tårna!




Det som gør mig såhær glad ær det faktum att jag funnit ut att man helt gratis kan låna filmer (hur många man vill och i flera dagar dessutom!!!) på biblioteket som ligger enbart 1 minut från min lya. Många filmer har det blivit sedan denna upptæckt vill jag lova. Igår avbetades klassikern 9 to 5 bland annat.

Ikvæll blir det førmodligen att ta det lugnt. Idolkvæll hos Trine och Ole ær det mest troliga slutet på denna dag/kvæll. Nu ska jag jobba några sista timmar innan fredagsmyset påbørjas.

Ha det fint och god helg på er alla varmhjærtade!

// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0