Elisabeth e de besta ja vet...



La la lördag! Ja nu är den här igen, den efterlängtade helgen. Efter en ganska så turbulent vecka känns det fint att bara sjunka ner i soffan hemmas hos systrarna Nordlöf med varma ullsockor och myströjan på. Vi (Elisabeth och jag) lyssnar på random låtar på spotify och Elisabeth svänger ihop lite käk. Det blir vegetegetariskt för hela slanten. Kikärtsbiffar med championer, ris, vitlök och någon typ av sås. Elisabeths dreadloks, slarvigt uppslängda i en knut i nacken, dansar i lampskenet när hon susar fram i sidled melllan spis och diskbänk. Härlig är hon den där bruden, ett hjärta av renaste guld. Tänk att ödet förde oss ihop den där dagen på Indiska och sedan igen på Stings dansgolv.

Ofta när jag är med Elisabeth förs mina tankar tillbaka till barndomen och busstunder med mina kära systrar. Vi lyssnade och tokade oss ofta med olika låtar av Anders och Putte. En av låtarna de gjorde som vi ofta larvade oss till handlade om just en Elisabeth. Härlig är även den. Titta och njut!



Nu är maten äten och te-time står på tur. Vi snakkes!

// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0