Bland toffeldjur och badskum...

.
... har jag spenderat mycket av min fritid den senaste tiden. Till hjälp av många, långa varma duschar och oändliga kramkalas försöker jag tina upp min februaritrötta kropp.
.
Jag sitter på bussen till Kvadrat denna gråa måndagmorgon och ser det vintervita snölandskapet regna bort utanför. Tankarna vandrar ständigt iväg till den stora trygga sängen i hemmet där en varm kropp ännu vilar och sover ut efter en händelserik helg. Tänk att bara få krypa ner bredvid, om så bara för en minut till. Glömma allt vad vardag och förpliktelser heter och bara försvinna in i tvåsamhetens härlighet...
.
Tyvärr kan jag en dag som detta inte unna mig denna lyx, jag har en butik som ska rivas ner och byggas upp på nytt. Idag börjar allvaret på riktigt och jag har redan börjat kavla upp ärmarna inför det hästjobb som komma skall denna slaskiga dag. Nästan halva butiken ska tömmas, omstruktureras och fixas, allt detta idag. Dags att försöka locka fram piggelinen, för gud vet, idag behöver jag henne!!!
.
.
// Josselini
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0