Byggeriande, goa gubbar och fokuserad blick

.
.
.
Idag, tisdag den 7 februari fick vi finfrämmande på Indiska i Kvadrat. 2 goa snickargrabbar från Götet joinade vårt team. Idag startade vi ombyggnationen av butiken på riktigt. Några timmar in på min arbetsdag så sa det SMACK, WAM, BAM!!! Och så var en vägg nedtagen. Det är konstigt och kusligt tomt i bakre delen av butiken, där den en gång så färgsprakande puteväggen varit belägen ekar numera ett stort tomrum av vita hyllor. Vissa i personalen sörjer den stora ytan vi blir av med under denna ombyggnad medan jag själv mest bara gläds åt allt som komma skall, alla fördelar den nya butiken (inte minst den nya fina vita inredningen) för med sig. Det kommer bli bättre översikt över lagret, mer lättarbetat och tidssparande. Och så klart estetiskt mycket vackrare!!! Gud så skönt det ska bli och jippedijej så kul det är att få vara med om en så stor och dramatisk ombyggnas som denna. Det känns fint att ha två glada Göteborgare på min sida under detta äventyr, deras energi och glädje har redan smittat av sig på mig och jag känner mig taggad till tusen. Här ska fixas, förbättras och trixas!!! Min blick är fokuserad och framför mig ser jag tydligt detta äventyrs mål. Banne mig, dit ska jag ta mig!
.
Nu såhär om kvällskvisten ska jag möta min kära Bettiletta. Det var länge sedan nu, vi har inte setts på månader så det ska bli härligt. Snakkes mina vänner! <3
.
.
.
Den tömda puteavdelningen.
.
.
.
Slitsamt!?
.
.
.
Sorgset!?
.
.
.
Nej mesta bara omtumlande och nytt. Men bra, det blir det!
.
.
.
// Josefin Piggelin
.
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0