T t t torsdag!!!

.
.
Ibland kan en torsdag starta så simpelt som med lite plumbo. Direkt efter jobbet, tack vare ny energi (given av de nyinköpta magnoliakvistarna på vardagsrumsbordet) tog jag mig ann vasken i köket som länge krånglat. Nu sipprar vattnet problemfritt fram i köksavloppet på Kirkegaten. Skönt! När väl detta lilla problem åtgärdats blev det en snabb tur till mataffären där jag mötte upp Patrick för lite råvaruinskaffning. Det var länge sedan vi sågs och jag hade lovat bjuda igen på middag (sedan december, skämmes Josefin!!!). Efter en stunds velande föll valet och tycket på rotfrukter i ugn. Ganska enkelt tillagat men otroligt gott. Jag blandade champinioner, morötter, potatis, lök, suchini och sötpotatis, allt detta toppades sedan av med fetaost och lite färska kryddväxter som fick smälta över hela härligheten de sista minuterna i ugnen. När sedan tsatsiki tillades till rätten var jag nöjd med min lilla kreation. Maten blev lyckad och jag fick klart godkänt på min matlagning. Faktum är att den ledde mig till en fin deal. Patrick fixar min dator och jag fixar middag. :)
.
Efter middagsbjudningen tog jag mig en lång varm dusch varpå jag sedan slog mig ner på den mjuka, fluffiga vardagsrumsmattan. Med kroppen skönt insmord i Body Shops Body butter, "Delice de gingembre" (som jag fått av pappa och Dessi i julegave) myste jag runt på nätet, läste bloggar och bara njöt av mitt eget sällskap tills dess att Joel smög sig in genom ytterdörren. En fin dag och kväll i mysighetens tecken. Notering till mig själv: Ibland kan allt man behöver, vara tid med sig själv.
.
.
.
Bild från stuen/vardagsrummet.
.
.
.
Barfotafötter, magnoliakvistar och stora leendet på plats...
.
.
.
Body butter och myslys. <3
.
.
.
Over and out! //
.
Josefin Koselin Barfotabarn
.
.
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0