Dessa regnbågsskimmrande dagar...

.
.
.
Jorden fortsätter att snurra och jag med den. Min vardag är fylld av långa slitsamma arbetsdagar innefattande både byggdamm, sågspån, sega målare, tröga byggarbetare, tuffa deadlines, feberyra och svårsovna nätter. På håll, i ett litet hörn står troget ett kjelsjukt toffeldjur, väntar och hoppas på att få sig en smula kärlek.
.
Dagar, nätter, veckor och månader flyter samman och jag har nog inte varit så osocial som detta på en lång, lång tid. För att orka med, sammla kraft, stålsätta mig och låta mig inspireras till nästa dags tuffa tag sluter jag mig en aning. Jag tar bussen till Kvadrat tidigt på morgonkvisten och skumpar hem igen med den samma bussen mot kvällningen. Väl hemma låter jag mig drunkna i en varm famn, bara låter kärlekens vingar bära mig bort, högt upp utom räckhåll från allt och inget. Andra dagar stupar jag direkt i säng, däckar framför mitt älskade "River Cottage" och all vacker natur som visas i programmet. Jag drömmer om fritiden, den där regnbågsskimmrande tiden som plötsligt bara en vacker dag ska stå där mitt framför mig, bjuda mig på svindlande äventyr, vindlande vyer med smultronställen så långt ögat når.
.
Vecka 11 och nyöppningen på butiken i Kvadrat närmar sig med stormsteg. Det spritter till i min lilla kropp av iver, framtidstro och glädje. Mitt uppe i alltihopa, med ärmarna hårt uppkavlade och tålamodet testat till tusen är det lätt att glömma att se allt det fina i det jag faktiskt är med om precis just nu. Detta bygge i sig är ett enormt äventyr som jag fått äran att medverka och spela huvudroll i från början till slut. Det känns stort och jag känner mig stolt och aningen mer rakryggad dessa dagar, detta till trots alla tunga hyllor, möbler och diverse bråte jag släpat på mina bara axlar i det sista. Visst är dagarna långa, utmaningarna lika många som blåmärkerna på min stötkännsliga kropp men gudarna ska veta att kul, ja det har jag. Kul med stort K dessutom! Bra blir det mina kära, bilder utlovas en vacker regnbågsskimmrande dag...
.
.
.
.
.
Till helgen om allt vill sig väl blir det en kortare tur med Jan Kenneth, hans minibuss och gänget till Christina i Bergen. Jag gleder mig och längtar till helgen av hela mitt hjärta.
.
<3 <3 <3
Kärlek
<3 <3
.
//
Josefin Piggelin Feberpanna och Yrväder
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0