Första dagen...

.
.
Dessa bilder är tagna den första dagen på det nya året, år 2012. Dagen till ära hade jag sällskap av sköna Marja. Vi strosade runt omkring på Stavangers söta små gator och släntrade fram längs trånga gatstensbelagda gränder och njöt av all vackerhet. Vi filosoferade om livet, gjorde planer och gladdes åt allt det fina vi har framför oss, alla olevda drömmar, alla oplanerade händelser och överrsakningar livet för med sig. År 2012 kommer bli ett vackert år att minnas. Det ska fyllas med massor av glädje och goda skratt, det ska vi båda se till. Det blir ju ändå vad man gör det till, så det så!!!
.
Marja traskar Stavangers färggladaste gata fram i ett nyregnat och nyvaket Stavanger. Bilden ovan som inleder detta inlägg är tagen från gatan jag bor på, "Kirkegaten".
.
.
.
Suddiga glödlampor möter skir himmel...
.
.
.
.
.
.
Det gjordes även ett stopp utabför favoritcafeét "Böker & Börst". Som ni säkert kan gissa, till minen att döma så var det stängt denna dag. Hu!! Men lika bra var det. Vi traskade istället vidare upp på det vackra området "Storhaug". Ett område som består av kors och tvärslagda gator, små backar, gammla vackra elstolpar försedda med knopp på toppen och massor, massor av gammla trähus i alla möjliga färger och former. Snickarglädje finns att skåda på så gott som alla hus och vart än man vänder annsiktet skymtar fin grönska, glittrande fönster och hus som strålar av värme och hemfrid. Storhaug är verkligen ett favoritkvarter där jag lätt skulle kunna se mig själv bo. Till min glädje fick jag idag veta att Marja, Irma, Fanny och Linda ska flytta till just detta område, något som i sin tur innebär att jag kommer spendera mer tid i dessa vackerhetens trakter. Underbart!
.
.
.
.
.
.
Gott 2012 mina kära!
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0