Promenixtrix...

.
.
.
Igår kväll, efter avslutat arbetspass drog jag med mig Linda ut på en långpromenad i rask takt. Vi gick på ett för mig nytt promenadstråk efter havet. Det var knotiga ståtliga träd, krokiga grusstigar, små backar, vattenblänk och härligt naturlig och tät skog.  Storstadsljusen speglade sig på andra sidan havet och jag njöt av livet. Det var fint att gå där sida vid sida med Linda, en fin vän att dela livets upp och nedgångar med. Det var precis vad jag behövde efter en lång dag på Indiska i Stavanger där skyltfönstret målats, avdelningar bytts plats på, komprimerats, finputsats och justerats. Bra blev det men det tog ut sin rätt. Jag var riktigt trött då jag äntligen knatade över Kirkegaten hem till mitt lilla hushålle.
.
.
.
.
.
.
Tack vare promenaden med Linda fick jag ny energi och lite mer livsgnista igen, något som även hållt i sig till idag. Jag har precis kommit hem från jobbet och snart bär det av igen, mot gymmet!!! Mot Elexia!!! Wiiieeeee!!!!
Sedan vankas Indiskt restaurantbesök med jenterna från Indiska i byn. Kul ska det bli och säkert riktigt gott också. Det ska bli spännande att se den nya indiska restauraten, särskilt eftersom de köpt en hel del möbler, lyktor och dylikt hos oss på Indiska.
.
Nej nu kallar löpbandet, snakkes!
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0