Från en jul...

.


.
Jag är äntligen på plats i Sverige och har så varit sedan i fredags kl 10.15 då mitt plan snyggt och säkert landade på Arlandas vinterklädda landningsbana. Familjen är trött efter två intensiva dagar (och nätter) med mig och är nu på väg i säng. Jag passar på att få upp lite bilder från min jul i Stavanger. Kos er!
.
.


En mysfika med Patrick.
.
.
.


Tillsammans fann vi den perfekta gaven till pakkeleken. ;)
.
.
.


Det kikades på pepparkakskreationer...
.
.
.


Självaste Muminhuset fanns så klart på plats. :)
.
.
.


.
.
.
.


.
.

Jag mötte Rudolf, Patrick fotade...
.
.
.
.
.
Den 23 december var jag och Trine hembjudna till Alexandra och Arne på koskväll med bingolotto och tacos. Efter avslutad middag virades jag in i en varm filt, tvingades i strepsil och c-vitamin för att råda bot på min ihärdiga och feberfrossande förkylning.
.
.

Granen hos Alexandra och Arne, fin fin fiiiin!!!
.
.
.

Det dracks glögg och njöts även av tända ljus, nötknäckning och drinkar...
.
.
.

Sen kom självaste julafton som spenderades med grabbarna Patrick, Fredrik, Stefan, Oskar, Alfred och Theodor.
Julafton bestod av en salig blandning: Svensk julmat, bitterhet och julhat, varmmosighet, glädje, pakkelek, kaffe, glögg, kärlek, m.m. m.m...
.
.
.

Jag stekte korven och de efterlängtade köttbullarna till julbordet.
.
.
.

Bilden ovan återger den 25 december hemma på Kirkegaten. Trött, matt och utslagen av gårdagen spenderades denna dag i soffläge mysandes med Askepott, Karl bertil jonssons julafton, Pelle svanslös (julkalendern) och Mysteriet på Greveholm i ett tappert försök att återfinna julglädjen.
.
.
.

Denna bild kom sänd som mms till mig den 26 december. Katten pyret önskar god jul och passar på att även skänka en försmak av påsk... ;)
.
Ja så kan en jul i Stavanger se ut. :)
Nu ska även jag ta och krypa ner, imorgon är det söndag och sista heldagen i Hedemora väntar, då vill jag vara extra piggelin.
.
Natta!
.
.
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0