Bröstet spricker...







På natonaldagen ska finaste sötsyrran Karolina uppträda på Gammelgården i Hedemora. Hon ska spela gitarr och sjunga några av sina senaste låtar, varav en är hennes första riktiga med svensk text. En skört hjärtnära och otroligt rörande bit. Kom och lyssna om ni har chansen och se eller snarare hör med era egna öron vad som får mitt hjärtdjur att spinna, blodet i mina ådror att rusa fram lite snabbare och mitt bröst att spricka av stolthet.






Nedan bjuder jag på en bildserie från i januari då jag reste hem för lite försenat julfirande och kvalitetstid med familjen. I vanlig ordning busade vi runt och passade på att få ut så många fnitter som möjligt.







Kan ni nu inte komma till Gammelgården så klicka in på Soundcloud och lyssna på henne. Här och här har ni två olika fina bitar hon spelat in under namnet "Summerkid". "Everything leads up to this" och "I know better ones". I den sistnämnda biten har lite mer kaxighet hittat sin väg ut, underbart skön låt med lite riv i!






Lyssna även in sötpärlan Susanna (ses på bilden ovan med Karolina) Karolinas bästa vän och vår granne uppe på Lingonstigen sedan många år. Klicka här för att komma till hennes låt på Soundcloud.








Over and out!

/

Josefin Piggelin Barfotabarn och Stoltsyrra








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0