Bergen baby! <3

.
.
.
Här kommer nu en liten bit skönhet från min tripp till Bergen. Titta och njut, Bergen är verkligen vackert! Kan hända är det den vackraste byn i Norge!?
.
.
Taggade till täderna, färdiga för avresa.
.
.
.
Ett litet pannkaksbreak blev det tid till under bilfärden upp. Jan Kenneth och jag sken ikapp med solen som faktiskt, hör och häpna gjorde oss sällskap hela dagen.
.
.
.
Kos med Franklin.
.
.
.
Christinas hus, äntligen framme i Bergen.
.
.
.
. . . . . .
.
.
.
Snirkliga, detaljrika och vackert utsmyckade fasader fanns överallt...
.
.
.
. . . . .. . . . .
.
.
.
Ett sött litet torg jag skruttade runt på med febern som stadigt sällskap under söndagens kulturtur runt om i byn.
.
.
.
Jag gick så klart inte endsam på tur, såhär såg mitt sällskp ut den större delen av turen eftersom jag ständigt stoppade för att fota en eller annan skönhet.
.
.
.
.
.
.
Pysmysiga små gator och gränder fanns det gott om...
.
.
.
... likaså vackra lyktor och gatulampor.
.
.
.
Tydligt vårtecken utaför den gamla domkyrkan, marken var som ett enda stort hav bestående av lila krokus.
.
.
.
.
.
.
Promenixgänget, de enda av hela vår skara som orkade sig ut på tur denna sköna söndag.
.
.
.
Jag älskar städer och stadsarkitekter som verkligen månar om det gamla kulturella, här har till och med självaste McDonalds fått ge vika. Här syns ingen skrikigt gul mås som välkomnar hungriga medborgare förrän man faktiskt entrat dörrarna.
.
.
.
.
.
.
Söta och galet skeva trähus som minner mig om både fina stunder i Trondheim och Stavanger.
.
.
.
Jag och Christina passade på att ta en skön bild i turistshoppen uppe på Flöyeln, en utsiktsplats man når genom att åka en form av banvagn, "Bergbanan" upp för ett berg. Det är för övrigt där jag fotade bilden som inleder detta inlägg.
.
.
.
Här vill i alla fall jag bo!!! <3
.
.
.
Ännu ett torg vi stötte på under vår tur. Här ställde jag ner min kaffe på kullerstenen för att lyckas fota byggnaderna oavn, den samma kaffen blev nästan överkörd av en förbipasserande bil. Ops! ;)
.
.
.
.
.
.
. . .
.
.
.
Väl hemkomna från vår kulturtur väntade några ivriga grabbar på avresa. Bilarna var packade och klara så det blev ett snabbt avsked och så var vi på väg igen. Både turen upp och ner var minst sagt underhållande. det visade sig vara en fin mix att sätta tre norska gutter i lag med en övertrött och sjukling till svenska, som vi stimmade, stojjade och hade oss. kul var det och tiden flög förbi som i ett trollslag där vi susade de norska vägarna fram.
.
Tack killar och tjejer för en fin tur och Bergen...
.
Bergen I LOVE YOU! <3
.
.
/
.
Josefin Barfotabarn
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0