I kvällsskymningen...

.
.
.
.
... råder det måndagskväll på Kirkegatan 34. På spisen puttrar maten, doften av färsk vitlök och exotiska kryddor fyller den lilla lägenheten, ljusen är tända och fladdrar stilla i brisen från det öppna fönstret och på bordet står dagens nyinköpta snittblommor och andas vår. Runt mina ben smyger och rusar en ivrig och kärvänlig liten krabat till grannkatt och får mitt hjärta att skutta, slå några extra volet av ren skär glädje och kärlek. Mitt hjärtdjur lever och adas i allra högsta grad denna vackra vårkväll.
.
.
.
.
.
.
Efter en lång dag på jobbet, en måndag som denna är det skönt att komma hem till den blivande sambon, gå rakt in i en varm famn och få en kyss på hjässan.
.
.
.
.
.
.
Nu är maten så gott som klar vilket passar utmärk eftersom min mage just börjat ge ifrån sig kurrande läten liknande grannkatten. Det ser ut att lida mot en lugn kväll uppkrupen i soffan framför en film med ett par varma armar runt kroppen.
.
.
.
.
.
.
Koslig kväll mina kära! <3 <3 <3
.
/
.
Josefin Piggelin Barfotabarn
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0