Förfriskning

.
.
.
.
För att hjälpa tillfrisknandet på traven och för att få in ett stänk ny fräsch energi i min lilla lya släpade jag mig idag ut till närmsta blomsteraffär. Väl där inhandlades tre knippor av lila skönhet som nu står och pryder rummet i min stue. Visst är det underbart med tulpaner!?! De utgör inte enbart ett vackert blickfång att vila ögat på, utan de för med sig våren med sina krispiga blad, den pigga gröna blasten och de knalligt färgglada kronbladen . För mig är just ljudet av tulpanblast och blad som blir vidrörd ett av de vackraste ljuden som finns. Det går inte att beskriva med ord utan kan bara upplevas. Något som går mot gummiaktigt, sprött, krispigt och knaprigt. Det är ett ljud som får mitt hjärtdjur att spinna och min själ att dansa...
.
.
.
.
.
.
Trevlig kväll alla kära! <3
.
.
/
.
Josefin Barfotabarn
.
.
.
.
.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: stina

fortsätt krya på dej, hoppas du är i form igen, vilka vackra bilder du tagit i Bergen, måste dit nån gång,

Ha en bra vecka ,lycka till med nyöppnandet! Kram mamma

2012-03-11 @ 17:05:44
URL: http://juliaanordman.blogg.se/
Postat av: Niklas Olofsson

Bergen verkar också bobart! Lika fint som Trondeim och Stavanger, nästan!

Håller med dig fullständigt om ljudet från tulpaner, men har aldrig tänkt på det förr. Du öppnade mina sinnen.

Ha det bra! Kram från pappa!

2012-03-12 @ 20:37:52
Postat av: Sjöstrand

Läs och begrunda, för den långärmade generationen..

2012-03-19 @ 21:57:01
URL: http://fdlg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0