Äventyrslusta och drömmen ut i friheten...

.
.
.
Den senaste tiden har varit rätt så tung och aningen mörk. Massor av jobb och olika familjebesvär har dragit från alla håll, tunnat ut mig och gjort mig genomskinlig, tunn och bräcklig. Som tur är har jag en fin sambo som tröstar, värmer mitt frusna hjärta och omfamnar tryggt, drar mig med på äventyr och får mig att se saker lite ljusare. Nedan kan ni se ett plock av bilder från flera olika dagsturer och äventyr runt om i Stavanger. Håll tillgodo...
.
.
.
.
Joel och jag, en solig helg på Hundvågs värmande klippor.
.
.
.
.
Joel fångade fräknar och plattfiskar förra tisdagen då vi tillsammans med bästa Bettan, Joel och Victor drog ut på musselplockning vid Gausel.
.
.
.
.
Joel, jag och våra små husmusar på äventyr. Kaffe på termos, knapriga tilltugg och varma filtar fick slå följe denna soliga dag på Hundvåg.
.
.
.
.
Tänk att det finns flera som kan busa loss precis som jag gör då Piggelinen lever ut i mig.
.
.
.
.
Lycklig och busig bland sjögräs och tång.
.
.
.
.
Kvällstur med Joel till Gausels sköna klippor. Korvgrillning, pinntäljning och krabbsökning...
.
.
.
.
En vacker liten klippblomma förgyllde kvällen.
.
.
.
.
Grillmästaren?!? Egentäljd korvpinne stadigt i handen i alla fall. ;)
.
.
.
Idag är det lördag och jag har fri för första gången på ca 3 veckor. Det är både behövligt och galet skönt. Jag sov nästan till kl 10.00 innan jag skrotade ut ur sovrummet, hasade i mina träningskläder för att börja denna lediga dag på bästa sätt. Morgonyoga i solen från vardagsrumsfönstret är en fin medicin, hoppas nu bara att jag håller mig lika glad och avslappnad hela dagen lång. Nu ska jag skrota vidare ut i köket och laga lite frukost till min trötta sambo som fortfarande ligger kvar i sovrummet och småslummrar.
.
.
.
Ha en fin dag alla kära och kom ihåg att ta hand om er själva,
annars kan ni ändå inte hjälpa någon annan.
.
Det kan vara lätt att glömma bort av och till...
.
.
.
Kärlek i högar//
.
Josefin Barfotabarn, Morgonsuddare och Yogautövare
.
.
.
.
.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: marja

Vad fina ni är! Hoppas att livet i Stavanger är primavera! Umeå är bra, även om jag saknar er i massor. Kan du inte skriva lite oftare så att jag får en chans att följa med i era liv ;)? Massor av kramar och kärlekshälsningar från norrland

2012-05-12 @ 19:28:15
URL: http://mirjaocharma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0