Kinokväll...

.
.
.
... med självaste Bettiboll, Fredrik och Bella på Sölvberget i Stavanger. Brillorna på första gången detta år, mest bara för att känna om de gör någon skillnad (gissa om gatstenen på stavangers små gator blev vass och kantig!!!)
.
Fredrik och jag inhandlade varsin pappkartong i skinande gult och rödaste rött till bredden fyllda med knapriga, varma poppcorn. Bettan hon nöjde sig i sin tur med några salta sillar. När alla försett sig med sitt knatade vi i gemensam mak vidare till salong nr 6 där vi sjönk ner på rad 4, aningen snett till höger och andades förväntan på ett sätt så som man bara kan då båda genierna Tim Burton och Johnny Depp har ett finger med i spelet. Filmen "Dark Shadows" och Johnny höll oss sedan fångna och fängslade i ca 2 timmar, ja förtom Fredriks lilla korta avstickare in i drömmarnas värld. ;)
.
Nöjda, glada och skönt biosega efter filmen stötte vi på några sommriga skönbönor på Choco Bocos uteservering. Irma, Fanny, Malin och Madde hade även de släpat sig till Sölvberget för en kväll i kinons tecken. De var så sommriga och fina där de satt i sina tunna skinnjackor, med sina solblekta hår och röda läppar. På deras kinder bar de tecken av försommarens första strålar, vackra små rödbruna brännor och på en och annan näsa kikade små fräknar nyfiket fram. Härliga brudar, härliga Stavanger!
.
Nu väntar en kväll med lite egentid. Joel är hos Victor på Grasholmen och leker, förmodligen kommer han inte hem förren sent, sent i kväll. Jag ska passa på att bara mysa runt, skämma bort mig själv med lite goda krämer, kanske ta ett fotbad. Vem vet? Mysigt ska jag i alla fall ha det!
.
.
.
.
.
.
Ett litet P.S. till mig själv, om ca 2 veckor är jag hemma i Sverige igen med Joel vid min sida.  Vi ska medverka på Julias student, träffa familj, nära och kära. Det blir fint det, som jag längtar!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nu dags att fly in i musikens underbara värld. Belle och Sebastian, Melissa Horn, Lars Winnerbäck, Veronica Maggio, ane Brun och Laleh. Lyft mig högt, ge mig vingar...
.
.
.
//
Josefin Barfotabarn
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0