Det snurrar i min skalle


Dagarna går och förvirringen består. Tänk att det kan finnas så många olika möjligheter om man bara har lite tilltro och vågar försöka. Jag befinner mig verkligen i valet och kvalet om jobb och framtid. Troligtvis är ett beslut fattat i loppet av denna kommande vecka. Spännande, spännande!

Som några av er redan vet men kanske fler av er inte känner till så har jag börjat jobba på Granit. Ett företag med massor av härlig inredning, pyssel m.m. son jag länge haft ett gott öga till. Granit har nu också övergått från ett skarpt gillande till en riktigt hjärtenära fråga. Jag fullkomligt älskar att jobba i denna kedja och hoppas att på något vis hålla mig kvar hos dem även om de i dagsläget inte kan erbjuda mig en heltidstjänst.

Igår var det tänkt att bara ha en slapp myskväll med Sofie från Gudrun Sjödén men kvällen övergick till något helt annat. Vi gästspelades av inte mindre än 4 andra själar i vår lägenhet igår. Min fina vän Erica, från tiden då jag utbildade mig till dekoratör i Leksand var på besök hos sin syster i Oslo. Det visade sig att denna syster med sambo bor i huset tvärs över gatan. Så klart bjöds därför denna trio över till oss för att medverka på vår ost och vinkväll. Även Sofia från Granit slog följe med oss och jag tror jag talar för alla när jag säger att det blev en riktigt lyckad kväll med massor av skratt och härliga samtalsämnen.

Idag fullkomligt öser regnet ner från en grå himmel och tur är kanske det. Vid ett svagt tillfälle igår lovade hela skaran att gå på utomhusyoga i Stenparken tillsammans i eftermiddag, något som nu "tyvärr" blir inställt. Vädrets makter rår man inte på och mitt något tunga huvud sänder en tacksam tanke till vädergudarna för denna befrielse.

Nu ska jag släpa mig ur sängen och ordna lite frukost till mig och min sömntuta till sambo som fortfarande sussar tungt och andas djupt på kudden bredvid mig. Mot en ny dag, tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0