Soffmys och känslan av frihet

Strax efter Pernillas och Simons besök, nämligen bestämt enbart timmar efter deras avfärd damp vår hembeställda soffa ner i vardagsrummet. Äntligen!!!

Under veckan har den monterats, det vill säga efter ett irriterande besök på IKEA för att byta ut soffans klädsel som visade sig vara trasig. Visst är det surt när sånt händer, särskilt när man längtat länge efter någonting. Hur som helst, nu står soffan monterad och klar, vardagsrummet har där efter möblerats, pyntats och några hyllor har hängts på väggarna. Vardagsrummet var den sista pusselbiten att lägga för att färdigställa nya lyan och nu är det klart! Denna helg har Joel och jag utnyttjat det maximalt, det har mysts med filmer, serier, kikats på "Sommar med Ernst", lagats goda middagar som avnjutits i soffhörnan och det har gosats i kolossala mängder. Tur är väl det att vi är bortbjudna på middag idag, det blir en "tack-för-att-ni-tagit-hand-om-våra-växter-paj" hos Sofie och hennes Sebastian, annars hade vi väl suttit där än...

Denna helg har vi även njutit av att vi äntligen städat ur den gamla lägenheten på Schweigaards, lämnat tillbaka nycklarna och fått städningen godkänd. Nu väntar vi bara på att banken ska göra sitt och föra över depositumspengarna till mitt konto igen. Jag tror att det först då kommer gå upp för oss, först då kan vi andas ut och njuta av frihetens friskt fläktande vingslag!

Nu blir det frulle och en liten tur ut, får se om joggingskorna gör mig sällskap samt om jag får liv i sötsambon som sussar och andas tungt bredvid mig i sängen...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0