Ensam hemma...

 
 
 
 
Det är söndag den 10 februari, Joel är hos en kompis och jag har hela lägenheten för mig själv. Jag njuter av ensamheten och tystnaden. På bordet framför mig står en stor bukett med färska, krispiga tulpaner, en present jag fick som tack för att jag hjälpte till på ett barnkalas här om veckan. Tulpanerna sällskapar med inte mindre än 7 tända ljus som sprider sitt värmande sken över stuen... 
 
 
 
 
 
Jag sitter uppkrupen i soffan och myser, mer avslappnad än jag varit på länge. Äntligen kan jag sänka axlarna en aning, idag kom beskedet vi väntat på. Vi har fått en lägenhet i Oslo!!! Både små och stora bitar börjar nu falla på plats och hela detta äventyr som heter Osloflytt känns inte längre lika övermäktigt och omöjligt. Nu ska bara kontraktet skrivas på och det sista styret med att lösa transport av alla möbler sen är vi i box, som man säger här i Norge.
 
 
 
 
Ovan ser ni en bild på vår blivande lägenhet, som jag längtar att få sätta tänderna i att inreda den!!
 
Ett annat ordspråk de har i Norge, som jag tagit till mitt lilla hjärta och som kan lugna mig ibland är "Det löser sig alltid för snille jenter". Det skänker en tröstande tanke till små stressbarn som mig.
 
Att hyra lastbil, flyttbil eller flyttbilar, med eller utan släp det är den stora frågan.
Men det löser sig nog det med...     
 
 
  
 
Tulpaner är underskattade, se så vacker en enkel bukett kan vara.
Unna dig en, det är du värd!
 
 
Ta hand om er tills nästa gång, snart ses vi i Olso.
 
Kos och klem
 
//
 
Josselini Barfotabarn
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Wow, vilken balkong! Vad fint det ser ut.

2013-02-11 @ 09:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0