Frisk grönska...

 

 

Det råder mysstämning över Kirkegaten 34 denna gråa februarikväll. På köksbordet står en skön pärlhyacint i sin kruka och sprider en söt och behaglig doft i lägenheten. Jag sitter uppkrupen på en köksstol och avnjuter tidningen Vakre hjem & interiør. I vardagsrummet ser Joel och Patrick, helgens övernattningsgäst, på serier på datorn. Det surrar mysigt i bakgrunden bäst jag sitter här och njuter. Tänk att jag faktiskt kan sitta här och njuta i min egen lilla bubbla. Härligt befriande...

 

 


Tyvärr letar vi åter igen boende i Oslo. Lägenheten vi fallit för innan visade sig vara betydligt mindre i verkligheten, något vi insåg då vi äntligen fick planlösningsritningen mailad till oss här om kvällen. De hade i den redan lilla lägenheten även räknat in en förvaringsbod, den tog upp flera av de redan så få och dyrbara kvadratmetrarna. Det var bara att inse att det bli för liten boyta för oss. Nu ser vi istället på en ny lösning, allt är ännu inte klart med hur det blir men en process har satts igång. Jag längtar till att kunna ge mer klara besked, hoppas kunna återkomma redan om ett par dagar. Vi får se, det löser sig säkert snart. Jag har tilltro!

 

 

 

Nu ska jag djupdyka in i min nyköpta tidning och sippa giriga munnar te. Tills vidare, kos dere!

//

Josefin Piggelin




.

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0