En milstolpe...

Igår var en stor milstolpe för mig, även bokstavlig talat. Vår intervallträning gav verkligen blodad tand och mersmak. Under hela vårt träningspass använda vi oss av en app som heter Endomondo, den räknar både distans, kalorier, tid, snittid m.m. Jag blev så peppad av att hela tiden jaga nästa km att jag valde att strunta i att ta bussen ett längre stycke hem för att ge mig på försöket att komma över milsträcket.

Sagt och gjort, jag klarade det! Det var en underbar känsla att ha bestått denna prövning. Jag kommer definitivt att fortsätta med denna app och kan varmt rekommendera den till alla er andra träningsfreaks där ute. Jag har även den vackra utsikten att tacka för denna prestation, den höll mig distraherad längre bitar av träningen. Tänk att Oslo är så vackert ändå!

Kvällen avslutades sedan i goda vänners sällskap. Ingrid och jag var hembjudna till Julia, en av Ingrids barndomsvänner. Det minglades loss bland norskar, fransmän och brasilianare. Alkoholen och maten flödade men jag lyckades hålla mitt löfte till mig själv och drack enbart vatten samt knaprade på några mandlar. Jag är väldigt stolt över mig själv att jag lyckades hålla mig i skinnet mitt i denna matfrosseri. På borden fanns allt ifrån grillade läckerheter, till franska specialitéer, ostar, ugnsrostat bröd med olika smaskigheter, snacks av alla de slag samt en hemlagad chokladkaka med färska jordgubbar till.

Idag hoppas jag på att dra med mig min Joel till någon badstrand, solen gassar redan högt på himlen och det spritter i Piggelinbenen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0