I tistelrikets land...

 
 
 
 
I Tistelrikets land, bland dånande forsar, susande trädkronor, sommarblomster, majestätiska broar och flygande småfän har jag inlett denna måndag. Jag gick upp samtidigt som Joel denna morgon, kokade två ägg som jag sedan slängde i mig varpå jag snörade på mig joggingskona och begav mig ut i Oslos sköna natur. Klockan var strax före sju och inte många kottar sågs till runt om i kvarteret... 
 
 
 
 
 
 
 
Jag lät mina fötter gå lite som av sig själva och bara se vart jag hamnade. Så småningom styrde jag in på en fin liten grusväg som gick utmed vackra Akerselva.
 
Det krispiga morgonljuset bredde ut sig över grönskan framför mina nyvakna ögon så mjukt och försiktigt. Det var jag, vinden, blommorna, strömmarna i vattnet som forsade under broarna och en liten andfamilj bestående av 5 små fluffiga duntussar som var uppe denna tidiga timma. Det var en märklig upplevelse att ha hela detta paradis så gott som för mig själv, vilken ynnest! 
 
 
 
 
 
 
 
Visst kan tistlar också vara vackra...
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag plockade med mig några tistlar hem som nu står och samsas med lite olika sommarblommor i ett gamalt  plommonlila glassglas på vadagsrumsbordet. Ett stileben helt i min smak och färgskala. mysfaktor i det lilla soffhörnet steg nog med närmare 200%. Tänk vilken skillnad lite frisk grönska gör ändå och hur det kan komma att påverkar våra humör...
 
Underbara sommartid!
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0