Oslo streetart

 

 

 

Något av det jag trodde mig komma att sakna väldigt mycket med Stavanger, efter flytten var all den spännande och vackra streetart som färgsatte och förgyllde vardagens lite mer gråa och trista lyster. Men väl på plats i Oslo under mina promenader och upptäcktsfärder har jag redan funnit många små (och stora för den delen) halvgömda skatter. Bland annat denna magnifika skapelse som jag fotade nu i veckan. Det verkar vara samma duktiga konstnär som står bakom ett av mina favoritverk i Stavanger.

 

 

 

 

 

Jag undrar var nästa skattkista ligger gömd och lurar i sin vackerhet, kan vara så nära som runt nästa huskrök.

Oslo är en stad som överraskar och jag fullkomligt älskar att leka titt ut med staden, dess färgstarka invånare och konstnärssjälar...

 

 

 

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0