Oslo, början på en dröm...

 
 
Nu är Joel och jag äntligen på plats i Oslo. Joel anlände hit på tisdags förmiddag och jag entrade samma dag fast betydligt senare på kvällen. Enbart lite småfix uträttades på rummet i den nya lägenheten innan jag stupade i säng, utmattad och trött efter närmare 2 veckors  intensiva dagar med flyttplanering, hyresvärdsmeckande, packning, gråtkalas och avsked.
 
Tisdagskvällen fullständigt susade förbi illa kvickt och det blev en oroligt natts sömn i det nya rummet. Onsdags morgon grydde och jag tvingade min trötta kropp upp ur sängen för att bege mig på en jobbintervju. Konstigt nog inte så nervös infr själva intervjun utan snarare orolig över transporten dit. Jag kan glatt meddela att allt givk fint och jag har en andra intervju inbokad efter påsk. Nu vill jag bara att helgdagarna ska springa förbi så jag så snart som möjligt får det slutliga beskedet om jobbet. Jag vill inte i nuläget gå ut med vilken tjänst jag sökt utan väljer att spara den biten tills det hela är spikat och klart. Jag kan säga så mycket som att jag fortsätter i samma riktining som mitt nuvarande jobb på Indiska men för en annan firma...   
 
 
 
Bilden ovan är tagen på ett hus som ligger tvärs över gatan till vår lägenhet. I vårt kvarter finns gott om gamla skönheter till byggnader och mysiga små fik. kaffebilden som inleder inlägget är tagen denna förmiddag på ett fik inte långt ifrån vår lya. Enbart ett stenkast bort (inte kastat av mig, utan snarare Joel) ligger Kaffebrenneriet. Det är ett varmt, ombonat, industriellt fik som håller till i gamla lokaler efter en  brandstation. Mysigt!!!
 
Jag stormtrivs redan med vårt rum, lägenheten och Oslo stad inte minst. Jag ser fram emot det kommande året i vår nybildade kollektivfamil och kommande jobbutmaningar. Framtiden ser ljus ut och idag strålar solens alla strålar lite extra mot just oss..
 
 
 
 

.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0