Klarvaken

 
 
 

 

När man vaknar kl 08.00 en söndagsmorgon på fel sida sängen och med en obehagskänsla i hela kroppen så är det skönt att bo nära den botaniska trädgården. Det var dit jag tog min tillflykt igår morse för att få lite ro. Under magnoliaträdens blomster i det friska gröna går det lättare att andas. Tänk att en liten bit natur kan göra en sådan skillnad, att vända en dag från dålig till bra på bara några minuter. Jag strosade runt i trädgården i över två timmar och bara botaniserade och njöt våren. Jag slog mig ner i gräset i skydd av körsbärsträdens grenverk och lät regnet av skira rosa körsbärsblommor falla över mig, rena och hela mig. Ljuvligt!

Till kvällen blev vi hembjudna på middag till min gamla sambo Christina och hennes kille. Ett härligt avslut på helgen! Tack! :)

 

 

 


 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0