8 månader senare...

 
 
 
Det är med både chock och en liten gnutta sorg när jag idag loggar in på bloggen och inte längre kan bortse från vissa faktum. Tänk att den sista bilden jag skrivit om här är drygt 8, ja ÅTTA månader gammal!!! Jag kunde aldrig tänka mig att tiden gått så fort fram, några månader absolut men detta slog nästan omkull mig. Konstigt det där hur man kan hålla sig borta så länge från något som man tycker så mycket om.
 
När jag tänker mig om så inser jag att det kanske inte är så konstigt ändå. det faktum att jag levt utan en egen dator över ett års tid och med en mobil som ständigt krånglar så tycker jag att jag hankat mig fram rätt hyffsat ändå. När man har det ovannämnda som utgångspunkt så är det inte alltid så lätt att få kreativiteten att rinna till samt att kunna slå sig till ro och skriva ner en rad eller två. I vart fall inte om man heter Josefin Nordman och har ett tålamod som sinar snabbt och ett hett temperament därtill. Tack och lov har min fina Joel hjälpt mig att äntligen ta det stora steget och införskaffa en ny dator. ÄNTLIGEN, vilken frihet! Ännu ett tack och lov att detta inköp hann genomföras innan min mobil trasade ihop helt och hållet.den är sedan dryga 1,5 månader inne på lagning, med lite tur har jag en ny telefon denna vecka. vi får se...
 
 
 
 
Hur som helst, så här ser vi ut. Vi lever och andas med rosor på kinderna både Joel och jag. Ovan är bilder från pappas överraskningsfest, han fylde 60 år nu i sommar.
 
 
 
 
Under tiden som passerat sedan sist har det hunnits med att njutas av ljuvliga överdådigt blommande träd på Lökka. I takt med att blommorna vissnade ner och försvann så gjorde även vi det. Sedan juli 2014 bor vi på ett annat område i Oslo som heter Torshov.
 
 
 
 
Vi har även hunnit fira ännu en 17 mai, denna gång med Sofia från mitt jobb på Granit och Trondheims-Ingrid. <vi var hemma hos Ingrid och myste senare på kvällen i parken på st Hanshaugen. Vi grillade och myste på picknickfiltar i gröngräset. En riktigt fin dag!
 
 
 
 
 
Ovan ses ett kampanjfönster från Granit på Frogner som är ett av de många jag byggt. Här lägger jag mycket tid och energi, även det en förklaring till min frånvaro här. Jag har varit väldigt fokuserad på jobb det senaste halvåret och det har också gett resultat. Jag arbetar nu som assisterande butikschef och är ävenkommunikatör för Granit på Frogner.
 
Nedan ser ni två annledningar till varför jag trivs så bra på jobbet. <3 Dessa två sötråttor förgyller mina arbetsdagar såväl som en hel del av min fritid.
 
 
 
 
Det var lite kort uppdatering för denna gång. Vi får se när kreativiteten och skrivlusten faller på nästa gång...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin pelin plutt

Fint att läsa! Glad att du börjat blogga igen. Energispridare! Stor kram till dig <3

Svar: Heeeejeee! :) Så lul att du läser. <3 Ja, det känns fint att blogga igen. Jag har verkligen saknat det. <3
Josefin Nordman

2014-10-27 @ 09:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0