Guldkants-flärd och glitterfredag

 
 
 
 
Så kom äntligen den efterlängtade fredagen och efter en lång arbetsam vecka med massa julstyr och kampanjbygge i butiken kändes det skönt att hoppa på trikken vid fyratiden. Jag susade hem, sprang genom duschen och 15 minuter senare stod jag åter igen på trikken. Nu gick färden mot Maja och Bolia. Jag passade på att kolla in alla nyheter medan Maja gjorde sig redo att gå. Tillsammans drog vi en snabbis till "Kollekted By" på Lökka där en annan tidigare Bolia-kollega jobbade för dagen. 
 
 
 
 
pÅ Kollekted By kan man vara säker på att finna något man förälskar sig i, de har så fina produkter. Butiken (som snart ska få ett litet rum till)är verkligen en inredningsälskares dröm. Lampan ni ser på fotot ovan kommer därifrån. Detta var bara en av de många skönheter och dyrgripar som mer än gärna skulle fått följa med mig hem.
 
 
 
Efter denna fina upplevelse så ville inredningsnördarna och fashionistorna i oss ha mer. Vi drog därför vidare upp till Storosentret där vi besökte den nyöppnade butiken "Day Birger Et Mikkelsen". Underbar butik, stilsäker och klassisk! Jag fann ett par nya svarta byxor med skinndetaljer, det var kärlek vid första blick. Eftersom jag sällan finner byxor som faller mig i smaken så slog jag till. Kosta vad det kosta vill, de var som gjorda för min kropp! Det blev ett och annat inköp för både Maja och mig och vi avslutade kvällen med en bit mat och ett glas rött på Egon. Tiden flög som vanligt fram med min kära Maja vid min sida och innan vi visste ordet av så var det dags att ta kväller. Väl hemma blev det lite soffmys med sjuklingen till älskling. En bleknosad Joel mötte mig i dörren och tog emot snytpapper i stora lass som jag köpt med mig på vägen. Några tända ljus gjorde oss som vanligt sällskap resten av kvällen. Det blev inte någon längre mysstund i soffan, John Blund kom tidigt till Grefsenveien 21 denna regniga fredagskväll i oktober...
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0