Höstmyshelg

 
 
Denna helg har varit en av de finaste på länge. Jag hade ledigt på fredagen och spenderade flera timmar med Sofia. Vi möttes vid Solli plats på mitt jobb och promenerade sedan bort till den underbara blomsterbutiken "Mina Milanda". Det är nog min absoluta favorit-blomsterbutik och en av de vackraste jag varit på någon gång, allt är så genomtänkt och lyxigt. Att det dessutom ligger i supermysiga gamla lokaler på en innergård tillsamans med en toppenresturang med hög mysfaktor gör det till ett väldigt fint utflyktsmål. Jag köpte mig en vacker blomma som jag bara inte kunde motstå (den hade den perfekta nude-rosa färgen så att den matchade med så gott som inredningen i alla rum hemma i lägenheten). Bild ses nedan. Blomman (Protea) fick ta plats på vardagsrumsbordet, den matchade ju så fint ljuslyktorna från Bolia.
 
 
 
 
Efter det knatade vi över gårdsplanen och slank in på Kolonihagen där vi tog en fika och riktigt söp in atmosfären. Att sitta där inne och värma sig var som att kurera sig mot höstrugget utanför. Jag blev varm innifrån och ut, plötsligt kändes inte hösten lika tung, grå och rist utan omvandlades till en skön varm känsla i magen.
 
 
 
 
Till kvällen lagade Joel och jag pizza, dansandes och kramandes runt i köket. Vi följde två olika recept ur boken "Den gröna kokboken" som jag nyligen fått av Joel i present. Jag älskar den boken, den är till bredden fylld av massa härliga recept på vegetarisk, nyttig mat och massa stämningsfulla bilder. Det är en sån där bok man blir glad av ända in i själen. Den ena pizzan vi lagade var en sparrispizza och den andra en grönkålspizza med vitlök. Gudomligt goda båda två! Pizzorna sköljdes ner med lite vin, Joel drack öl. När pizzan avnjutits kröp vi båda upp i soffan, kramades och samtalade i timmar. Vi hade en sån där mysig kväll när allt bara kändes så himla fint, en sån kväll som övertygar en om att man har hittat rätt. Min fina, älskade Joel!
 
 
 
 
På lördagen var det jobb för min del igen. Arbetspasset fullkomligt susade fram och var över innan jag visste ordet av det. Till kvällningen lagade Joel och jag ännu ett smakrikt nummer ur boken och vi fick sällskap av Malin. det hela utvekclades till en drinkkväll och vi tjattrade i timmar. När klockan slog 02.00 tog Malin sitt pick och pack och for hem. Joel och jag blev sittandes uppe någon timme till och bara njöt av varandras sällskap och den trevliga kvällen som varit.
 
Idag slog jag mitt sovrekord, vi vaknade äntligen kl 13.00!!! Om det var den sena timmen natten till söndagen som tagit ut sin rätt eller om det var mangodrinkarna som utövade sin magi är svårt att säga. Det kändes overkligt att ha sovit så länge, jag trodde ända tills denna morgon att det var något jag inte ens var kapabel till. Men tydligen, man lär så länge man lever.
 
Efter en supersen långfrukost och massa mys gick jag över till Maja. Vi pysslade i några timmar och gjorde upp planer tillsammans. Vi skrev ner saker vi ville göra ihop, ställen vi ville besöka och resor vi ville göra. Maja gjorde moodboards och jag samlade bilder till min wishboard.
 
Nu när jag sitter här hemma i soffan och ser tillbaka på denna helg känner jag mig tacksam. Jag är så glad för alla fina människor jag har runt omkring mig. Oslo skulle inte vara detsamma utan er!
Nu börjar det bli dags att dra sig till sängs, imorgon väntar 6 pallar med julprodukter som ska packas upp och placeras ut. det kommer bli en intensiv vecka, första julkapanjen ska byggas och butiken kommer fyllas med nyheter. Spännande tider, spännande liv! <3
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0