Lördagsfrukost med skogstema

 
 
 
 
När man vaknar tidigt en ledig lördagsmorgon bredvid en tungt sovande förkylningskrake till pojkvän är godå råd dyra. Jag dukade upp till en färgvibrerande dukning inspirerad från naturen. Jag slängde ihop eb egen varriant av bananpannkaka. Jag hade i kakao, linfrö, cocosflingor, blåbär, gojjibär och lite vaniljsocker. Som tillbehör blev det färska bär, hallon och blåbär. En riktigt mummsig frukost som behagade både det visuella och magen.
 
 
 
 
Efter frukosten fick Joel lite mer färg på kinderna och orken kom så småningom tillbaka.det var fint att se honom på bättringsväg. En brafrukost är svaret på så mycket. ;)
 
De vackra lövtallrikarna är en gåva jag fått av min chef och vän Malin som tröst då vårt kök trillade ner och krossade så gott som allt vårt porslin nu i sommras (ett otroligt trist kapitel som varken jag eller Joel vill kännas vid eller dra oss till minnes).
 
 
 
 
 
Denna lediga lördag spenderades hemma slappandes i soffan och skrotandes runt i mina goa varma ulltofflor. Till kvällen blev det resturangbesök på Big Horn Steakhouse med alla goa Granitare. Det hela blev en lyckad kväll med god mat och dryck uppföljt med en hel drös härliga dansmoves. Malin, Sofia, Ofelia och jag rev loss på dansgolvet, inte kan man ta oss för att vara stela typer i alla fall. ;)
 
Det är med en varm känsla i magen och lite bättre självförtroende jag går in i den nya veckan.
Härligt!
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0